5 érv egy marketing ügynökséggel való együttműködésre
1. Tudástöbbszörözés
A legfontosabb különbség talán, hogy ha ügynökséggel dolgozol, akkor nem 1 ember tudásáért fizetsz, ezzel szemben ha 1 embert bízol meg (akár alkalmazott akár külsős) akkor annak az egyetlen embernek kellene mindenhez értenie, ami ma már sajnos nem megy, mivel a marketing hatalmasat fejlődött az elmúlt években. Gondolj csak bele: design, arculattervezés, honlapfejlesztés, webáruház, szövegírás, Facebook oldalkezelés, hirdetéskezelés, kommunikáció, PPC hirdetések (Google Ads), Display hirdetések, Instagram, Linked In, Tik-Tok, YouTube, blogírás, E-mail marketing, chatbokok, Shopping, Árukereső, stb. leírni végiggondolni is sok, és ezek még csak az eszközök, stratégiáról vagy kivitelezésről még szó sincs. Minél több és minél képzettebb ember dolgozik az adott ügynökségnél, annál több tudást kapsz, annál jobban jársz.
2. Eredményorientált
Az ügynökség célja, hogy a cégednek jól menjen. Nem azt nézi mikor jár le a munkaidő, hanem azt hogy hogyan lehetne ma is eggyel jobb mint tegnap. Minél több eredményed van annál elégedettebb leszel, és többet fogsz költeni, mind fejlesztésre, mind hirdetésre, ezek által ügynökségi díjakra is.
3. Végtelen fejlődés, proaktivitás
Az ügynökség (jó esetben) nem lustul el, mert folyamatosan fejlődik. Ha próbáltál már pár hónap eltéréssel feladni egy egyszerű Facebook hirdetést, bizonyára feltűnt, hogy nincs olyan hogy minden gomb ugyan ott van ahol hagytad. Itt fontos megemlíteni, hogy ez nyilván csak a jéghegy csúcsa, és ennél jóval többről van szó. Szinte minden nap kijön egy új közösségi média vagy hirdetési platform, a régi platformokon egy új eszköz, egy új korlátozás, vagy éppen egy jó kis GDPR. Ami tegnap működött, holnap már biztos hogy nem fog, és kellemetlen ha az ügyfeleid jelzik hogy éppen több hete nem tudnak rendelést leadni a webáruházadban mert a 4 évvel ezelőtt frissítettél utoljára egy WordPress modult.
4. Nincs megállás
Az ügynökség nem megy szabadságra. Amíg arról van szó hogy a havi 3 bejegyzést be tudod időzíteni addig persze ez nem szempont, de ha 360 fokos marketingről van szó, és pl 10 különböző platformon posztolsz és hirdetsz, egy idő után szembesülsz vele hogy a cégedben (kivételes esetekben a magánéletedben is) másra is fel tudod használni azt a napi 3 órát amit csak az vélemények és aktív követőid (nem beszélve az aktív trollok) hozzászólásainak megválaszolására szentelsz. Persze egy munkatársat is meg lehet bízni hogy a karácsonyfa árnyékában kezelje a kommenteket, de valljuk be ennek önálló kivitelezése sokszor munkaidőben is kihívásokat okoz.
5. Ár/érték arány
A tudásról már volt szó, de mi ahelyzet annak folyamatos fejlesztésével? Még ha meg is találnád a tökéletes munkatársat aki mindenhez ért (de legalább a legfontosabb: képszerkesztés, weboldal, Facebook, Google, kommunikáció területekre), akkor is szeretnéd hogy ne maradjon le se perc alatt akkor a fejlesztésére legjobb esetben is (még csak nem is külföldi képzésekkel és szemináliumokkal számolva) 7 számjegyű összegget kell költened évente nyilván területenként értve.